Featured

El Cavatast de Sant Sadurní es transforma en l'Escumostra en la seva edició amb més expositors

Sant Sadurní d’Anoia viurà aquest 2026 un canvi profund en una de les seves cites més emblemàtiques. El tradicional Cavatast, que arriba a la seva 30a edició, passa a dir-se a partir d’ara “Escumostra”, en una decisió consensuada entre l’Ajuntament i els principals col·lectius elaboradors del sector.

La nova edició se celebrarà del 2 al 4 d’octubre i representarà un punt d’inflexió en la història de la fira, amb l’objectiu d’adaptar-se a la realitat actual del món dels escumosos i reforçar la seva vocació inclusiva.

El regidor de Turisme, Pedro Campos, ha defensat que el canvi respon a una evolució natural del sector: “La realitat evoluciona i ens hem d’adaptar als nous temps”. Campos ha subratllat que el nou format és fruit de gairebé tres anys de diàleg i que permet “crear un paraigua que aglutini tot el sector del Penedès”.

Segons el consistori, l’Escumostra duplicarà la presència d’elaboradors respecte l’any anterior i reunirà més de 60 empreses participants, entre cellers i gastronomia. En concret, hi haurà 21 de la DO Cava, 13 de Corpinnat, 11 de Clàssic Penedès i 5 elaboradors ancestrals, a més d’una desena d’estands gastronòmics.

Foto: Gemma Sánchez Bonel (ACN)

Campos ha reconegut que el canvi “és molt bèstia” després de 29 edicions que han consolidat la fira com un aparador de referència, amb una mitjana de 30.000 visitants anuals. Tot i això, ha remarcat que el nou nom permet representar millor la diversitat actual del sector.

L’alcalde de Sant Sadurní, Pere Vernet, ha qualificat el canvi d’“històric” i ha destacat que el projecte vol convertir-se en una eina per afrontar reptes com el canvi climàtic o els nous hàbits de consum. “Estem marcant el camí d’una unitat del sector”, ha afirmat.

Després de llargues negociacions, els diferents col·lectius han acceptat el canvi. Tant Corpinnat com Clàssic Penedès havien mostrat reticències els darrers anys a participar en una fira que mantenia la marca Cava al nom. Ara, amb l’Escumostra, han celebrat la nova etapa, participant-hi per primera vegada.

El president de Corpinnat, Pere Llopart, consultat per l'ACN, ha considerat el pas “natural i necessari”, mentre que Josep Maria Albet i Noya, de Clàssic Penedès, ha destacat que el nou format “permet oferir una visió completa dels escumosos del territori”.

Xavier Garcia, ideòleg del canvi de nom, de l’agència Linkemann, ha assegurat que Cavatast i Escumostra són conceptes "fills d'un mateix pare" i ha garantit que "mantenen la mateixa arrel: Sant Sadurní, tradició vinícola i cava". "A molta gent li semblarà una revolució, però quan es racionalitza es veu que és una evolució on cap més gent per fer que l'ex cavatast sigui un motiu d'orgull per a Catalunya", ha reblat.

La 30a edició també implicarà reptes logístics, ja que el nombre d’expositors creix notablement i s’haurà d’organitzar l’espai del Parc de Lluís Companys, amb possibles estands compartits en alguns casos de petits cellers de Corpinnat o Clàssic Penedès.

Tot i la transformació, el consistori manté l’esperit original de la fira: seguir posicionant Sant Sadurní com a capital dels escumosos i motor de promoció econòmica i turística del Penedès. “No és només un nou nom, és una nova etapa amb visió de futur”, ha conclòs Campos.

REDACCIÓ 

 93 890 00 11 (Ext.01)
691 484 842

Olga Aibar
(Redactora en cap)
redaccio@ elcargol.com

Marc Aguilà (Redactor) 
penedes
@ elcargol.com

🎲 Realne emocje i bonusy

Wielu graczy szuka serwisów, które gwarantują uczciwą zabawę. Właśnie dlatego tak dużym zainteresowaniem cieszy się kasyno za prawdziwe pieniadze, które zapewnia licencjonowaną rozgrywkę, szybkie transakcje i przejrzyste zasady. Platformy online kuszą bogatą ofertą automatów, gier stołowych i kasyn live, a także bonusami powitalnymi i promocjami sezonowymi. To miejsce, gdzie każdy spin lub zakład może zamienić się w prawdziwą wygraną.

GESTIÓ COMERCIAL 

93 890 00 11 (Ext. 02)
692 189 896
comercial@ elcargol.com

Jessica González
665 785 562
jessica@ elcargol.com

Noelia García
625 414 156
comercial2@ elcargol.com

DISSENY I MAQUETACIÓ 

93 890 00 11 (Ext. 03)

Abdelghafour Eddalai
publicitat
@ elcargol.com
elcargol
@ elcargol.com


 

Membres de:
 
Grup El Cargol
 Amb la col·laboració de:

 

 C/ General Cortijo, 21A 08720 Vilafranca del Penedes - Barcelona 

Contactar - Avís legal - Copyright © 2023. Tots els drets reservats.