
L’Alt Penedès commemora avui el Dia Internacional de les Dones amb un ampli programa d’activitats que s’allargarà durant els pròxims dies a diversos municipis de la comarca. Tallers, actes institucionals, teatre, xerrades i sopars populars formen part d’una agenda que vol reivindicar la igualtat de gènere i fer valdre el paper de les dones a la societat.
A Vilafranca, el programa del 8M s’estén durant diversos dies amb activitats culturals i reivindicatives. Tot i que alguns dels actes principals, com l'homenatge a Coloma Serò, ja han tingut lloc encara queda molt per dir. Avui, Covides organitza un tast de vins amb música en directe d’Ellen&Simona a les 11:30h al pati del seu local.
A més, els Xicots celebraran la 10a edició de l’homenatge Heroïnes Anònimes “Carme Alomà” al local social Cal Noi Noi. L’acte començarà a les 10.30h amb l’homenatge a Irene Alemany, copropietària del Celler Alemany i Corrio, i continuarà amb un pilar del comitè 8M a les 12h i una diada castellera femenina a les 18 h amb Cast de Barcelona i Sitges.
També avui, a les 17h, l’Associació de Veïns de la Barceloneta-Sant Magí acollirà el taller “Aromateràpia, memòria i emocions”, mentre que a les 18.30h s’il·luminarà la façana de l’Ajuntament amb motiu d'aquesta data assenyalada.
La programació continuarà els pròxims dies amb activitats culturals. Dilluns a les 17:30h, la Biblioteca Torras i Bages acollirà l’Hora del conte, mentre que dimecres es farà el seminari musical “Les dones i el jazz” al Fòrum Berger Balaguer.
També es presentarà el llibre Sinfonia criminal a la biblioteca. Dijous 12 de març tindrà lloc la xerrada “Les dones oblidades que van potenciar la informàtica”, amb Joan Boada i Isabel Munné. Entre els actes destacats també hi ha la conversa literària “Quan el cos parla: dones, edat i literatura”, el 18 de març a l’Escorxador, amb les escriptores Anna Freixas i Gemma Ruiz Palà.
El conjunt de municipis de la comarca també han preparat activitats diverses. A Torrelavit, la Setmana de les Dones inclou diverses activitats al Casal de Cultura, com la xerrada “Com envellim les dones?”, una passejada per descobrir plantes silvestres, tallers i el tradicional Sopar de la Dona, que culminarà amb la representació de l’obra “La Mansió Escarlata” el 15 de març.
Pontons va commemorar divendres el 8M al Centre Social amb el taller participatiu “Decidir és el teu poder”, una activitat per fomentar l’autonomia personal i el lideratge de les dones.
Mentre, a Vilobí, es va llegir divendres el manifest del Dia Internacional de les Dones. A continuació, es va celebrar el sopar i, en acabar, va tenir lloc un concert amb Àuria Franch, amb el seu projecte musical Com sonarà en català?. Ahir, a les 19h, al local Jaume via, es va representar l’obra teatral Totes podem ser Maria, dirigida per Lina Coral. Demà, a l’escola Llebreig, es farà la lectura del manifest infantil, a càrrec d’alumnes de l’escola. Després s’oferirà l’espectacle La bruixa d’or, a càrrec de la Companyia Mitja i Mitjoneta.
Per la seva banda, Sant Cugat Sesgarrigues va celebrar ahir el 8M amb tallers de murals, ceràmica i el Sopar de les Dones, seguit de música per ballar. A Vilobí del Penedès, la programació inclou un concert d’Àuria Franch, l’obra teatral “Totes podem ser Maria” i la lectura del manifest infantil a l’escola Llebreig.
Amb aquest recull d’activitats (entre moltes altres), l’Alt Penedès fa palès el seu compromís amb la igualtat i la visibilització del paper de les dones, convertint el 8M en una celebració participativa i reivindicativa arreu de la comarca.

