
L’Ajuntament de Vilafranca commemora el 8M-Dia Internacional de les Dones amb un ampli programa d’activitats que s’estendrà del 4 de març al 21 d’abril, amb la voluntat de promoure la igualtat amb perspectiva de gènere. La regidora d’Igualtat, Montse Arroyo, i la cap del servei, Eva Millas, han presentat una programació diversa i oberta a totes les edats.
Els actes s’iniciaran el 4 de març amb un homenatge a Coloma Seró i Costa, primera dona regidora del consistori vilafranquí. L’acte, coorganitzat amb l’Institut d’Estudis Penedesencs, tindrà lloc al Consell Comarcal de l’Alt Penedès. Hi participaran la periodista Pili Garcia i els historiadors Salvador Campamà i Josep Rubió, així com l’alcalde Francisco Romero i altres representants institucionals. Durant l’homenatge, s’interpretarà la peça Morir a Ravensbrück, que Montserrat Roig va dedicar a Seró.
El 6 de març se celebraran els actes institucionals, amb la lectura del manifest a la plaça de la Vila i la representació de l’obra En lila al Teatre Cal Bolet, a càrrec de la companyia La Bona Confitura.
El programa inclou també la conversa “Quan el cos parla: dones, edat i literatura” (18 de març), amb les escriptores Anna Freixas Farré i Gemma Ruiz Palà, centrada en la menopausa des d’una mirada feminista. El 26 de març es lliurarà el premi del Concurs de Calendaris 2026-2027 a l’Espai Jove La Nau.
S’hi sumen entitats com Amnistia Internacional, Covides i diverses associacions veïnals, així com una nova edició de l’homenatge Heroïnes Anònimes “Carme Alomà” 2026.
Un dels moments més destacats serà la recuperació de la figura de Coloma Seró, mestra, regidora i resistent antifeixista deportada a Ravensbrück. Després d’anys d’invisibilitat, recentment s’han localitzat fotografies seves que es presentaran públicament.
El programa complet es pot consultar al web municipal d’Igualtat.

