
La Verema del Cava celebrarà aquest any l'onzena edició amb 20 activitats repartides entre 16 cellers elaboradors, la majoria ubicats al Penedès, que obriran les portes entre el 28 d'agost i el 19 de setembre per acostar als visitants el moment de la verema. Les reserves ja estan obertes a www.laveremadelcava.com.
La iniciativa, impulsada per AECAVA, reunirà els cellers Canals & Domingo, Canals & Munné, Cava Guilera, Covides, Giró del Gorner, Giró Ribot, Joan Segura Pujadas, Jovani Vins, Miquel Pons, Oliver Viticultors, Pagès Entrena, Rovellats, Sumarroca, U MES U i Vilarnau, tots situats al Penedès, així com Carles Andreu, de la Conca de Barberà. El programa inclou tastos de most i cava, esmorzars de verema, brunchs, sopars entre vinyes, trepitjades de raïm, concerts, maridatges, activitats de benestar i visites guiades.
El calendari arrencarà el 28 d'agost a Sumarroca amb un tast de mostos i un sopar de verema amb música en directe. El 5 de setembre hi haurà activitats a Miquel Pons, Covides, Canals & Munné i Rovellats. El 6 de setembre prendran el relleu Pagès Entrena, Canals & Munné, Vilarnau i Rovellats.

El 12 de setembre serà el torn de Canals & Munné, Cava Guilera, Jovani Vins i Giró Ribot, mentre que el 13 de setembre s'hi afegiran Carles Andreu i una nova proposta de Canals & Munné. La programació es tancarà el 19 de setembre amb activitats a Joan Segura Pujadas, U MES U, Canals & Domingo, Oliver Viticultors i Giró del Gorner.
Des de la seva primera edició, més de 11.000 persones han participat en aquesta proposta enoturística, que permet descobrir el procés d'elaboració del cava coincidint amb la verema. Segons el president en funcions d'AECAVA, Joaquim Tosas, la iniciativa vol apropar el públic al paisatge, als elaboradors i a la cultura del cava des del mateix lloc on neix el producte.
Tota la programació i les reserves es poden consultar a https://www.laveremadelcava.com.

