
Avui s’inicia la nova temporada de visites guiades de Turisme Vilafranca, una proposta consolidada que permet conèixer i redescobrir el patrimoni de la Capital del Vi al llarg de tot l’any a través de diferents formats i experiències.
L’estrena serà a les 11h amb la Visita guiada a la teulada i al campanar de la Basílica de Santa Maria, una activitat que ofereix una mirada privilegiada sobre la història i les interioritats d’un dels edificis més icònics de la vila. Aquesta visita es repetirà els dos primers diumenges dels mesos de febrer, març i abril.
La programació també inclou el Cementiri Patrimonial de Vilafranca, que es podrà descobrir a través de dues propostes complementàries. D’una banda, la visita guiada (diumenges al matí), amb un enfocament divulgatiu centrat en la història, l’arquitectura i els elements artístics. De l’altra, la visita teatralitzada (dissabtes al vespre), que converteix l’espai en un escenari viu amb personatges i relats de caràcter emocional. La primera visita guiada serà el 15 de març i la teatralitzada, el 28 de març.

Una altra proposta destacada és la Visita Modernista teatralitzada, amb sis sessions previstes aquest any, sempre en diumenge al matí. A més, amb motiu del centenari de la mort d’Antoni Gaudí i de la capitalitat mundial de l’arquitectura de Barcelona, s’han programat 12 visites guiades de la Ruta Modernista, amb calendari pendent de confirmar.
Finalment, els visitants també poden recórrer rutes urbanes per lliure, com la Ruta Modernista, la Ruta Petjades del Vi i la Ruta Medieval, aquesta última amb l’opció de llogar ulleres de realitat virtual.
Tota la informació i el calendari es poden consultar a https://turisme.vilafranca.cat/agenda, i les reserves es fan a través de https://entrades.vilafranca.cat/.

