
Vilafranca del Penedès retrà homenatge aquest mes d’agost al pintor vilafranquí August Rosell amb un espectacle de mapping que es projectarà sobre la façana de la capella de Sant Joan els dies 22 i 23 d’agost, coincidint amb la sortida de la Novena i els Goigs de Sant Fèlix.
La iniciativa, presentada aquest dilluns a la sala Pau Boada de la Casa de la Vila, s’emmarca en la commemoració dels 75 anys de l’artista i vol esdevenir un reconeixement institucional i ciutadà a una de les figures més destacades de la pintura vilafranquina. A l’acte hi van assistir la regidora de Cultura, Àngels Dalmau, els impulsors del Firart Quim Jubert i Ricard Rafecas, els Administradors de la Festa Major 2026 i l’artista Sílvia Isach, responsable de crear el mapping.
Dalmau va explicar que s’ha escollit la façana de la capella de Sant Joan pel seu vincle amb el Firart, la mostra d’art de la Festa Major on August Rosell ha exposat durant molts anys. Segons la regidora, aquest espai simbolitza la relació entre l’artista i la promoció de la creació artística local.

Per la seva banda, Jubert va assegurar que “Vilafranca està en deute amb August Rosell”, destacant que la vila ha estat la gran musa de la seva obra. Jubert va remarcar que les pintures de Rosell han immortalitzat carrers, places i edificis del municipi, convertint-los en un patrimoni estètic i emocional que perdurarà en el temps.
L’espectacle audiovisual, d’entre 6 i 7 minuts de durada, es podrà veure un cop finalitzin la Novena i els Goigs de Sant Fèlix. Sílvia Isach ha creat la proposta a partir d’una selecció de fragments de l’obra del pintor i d’una banda sonora que ha inspirat el procés creatiu. La projecció farà un recorregut pels espais més emblemàtics de la Capital del Vi que Rosell ha retratat al llarg de la seva trajectòria, així com per diferents elements que defineixen la seva vida i la seva obra.
Amb aquest homenatge, Vilafranca vol agrair a August Rosell la seva contribució a preservar, a través de la pintura, la memòria, la identitat i la bellesa del municipi, consolidant un llegat que ja forma part del patrimoni cultural de la vila.

