
Foto: Arnau Martínez/ACN
L'estació de tren de Vilafranca del Penedès torna a estar aquest matí amb els torns tancats perquè els trens de Rodalies no circulen. Els usuaris es traslladen a escassos metres, a l'estació d'autobusos, on Renfe ha posat un servei de bus cada mitja hora per cobrir el trajecte de l'R4 entre la capital de l'Alt Penedès i Martorell, afectada per l'accident a Gelida de dimarts a la nit. Tot i això, són molt poques les persones que confien en el pla alternatiu i gairebé ningú l'utilitza.

Foto: Arnau Martínez/ACN
Jordi Martínez, que va a estudiar a Martorell, es mostra "indignat". Diu a l'ACN que el pla "tampoc funciona" i que "tot és un desastre". A l'estació de Sant Vicenç de Calders hi ha fins a sis trens aturats a les vies, en una nova jornada sense servei a la xarxa ferroviària catalana.
El Govern va anunciar ahir que el servei es reprendria progressivament aquest matí després que estigués aturat aquest dimecres per motius de seguretat després dels efectes del temporal i l'accident a l'R4 a Gelida. Tanmateix, el servei no s'ha pogut iniciar. Fonts de Renfe han atribuït el retard a "causes operatives", un eufemisme darrere del qual s'hi amaga una vaga encoberta dels maquinistes.
De fet, el sindicat majoritari de maquinistes, el Sindicat Espanyol de Maquinistes Ferroviaris (SEMAF), va convocar ja ahir una vaga de tres dies al mes de febrer després de l'accident d'un tren de l'R4 a Gelida amb un mort i uns 40 ferits.
La vaga serà del dilluns 9 al dimecres 11 de febrer i afectarà totes les empreses de trens a tot l'Estat. Els maquinistes argumenten que cal "recuperar els estàndards de seguretat del sistema ferroviari" i citen els dos accidents de les últimes hores, el d'Adamuz i el de Gelida.

