
La piscina municipal de Torrelavit va haver de tancar temporalment aquest dimarts, 24 de juny, després que es detectés la presència de femta humana a l'interior del vas, un fet que va obligar a activar el protocol de neteja, desinfecció i control sanitari abans de poder reobrir les instal·lacions.
Des de l'Ajuntament han condemnat amb contundència aquest comportament, recordant que aquest tipus d'accions posen en risc la salut dels banyistes, alteren el funcionament d'un servei públic i perjudiquen els usuaris que en fan un ús responsable, especialment en plena època de calor.
El consistori ha fet una crida al civisme i al respecte pels equipaments municipals, tot agraint la comprensió de la ciutadania i la seva col·laboració per preservar els espais compartits.
No és un cas aïllat al Penedès. L'estiu passat, la piscina de Sant Pau d'Ordal també va haver de tancar després que s'hi aboquessin carbó i restes fecals, un acte que l'Ajuntament va qualificar d'"incívic, egoista i totalment inacceptable" i que va denunciar als Mossos d'Esquadra.
Durant el mateix període també es van registrar incidents similars a les piscines de Sant Martí Sarroca i la Granada, que igualment van obligar a clausurar temporalment les instal·lacions per garantir la salubritat de l'aigua. Aquells episodis es va relacionar amb un repte viral difós a les xarxes socials aleshores.
Nou cas a Olesa de Bonesvalls
Ara, l'Ajuntament d'Olesa de Bonesvalls també ha comunicat una incidència similar. El consistori ha informat de la prohibició temporal del bany a la piscina gran a causa d'una incidència fecal detectada a l'aigua. Com marca el protocol, s'han iniciat les tasques de neteja, desinfecció i control sanitari abans de permetre novament el bany.
Mentrestant, la piscina petita i la resta de les instal·lacions continuen obertes, i l'Ajuntament ha anunciat que informarà quan es pugui reprendre l'activitat a la piscina gran.

