
El nucli del Torrentfondo de Sant Llorenç d’Hortons es converteix avui en l’epicentre de la tradició amb la celebració de la 18a edició dels Quatre Tombs, una cita molt arrelada al municipi que enguany té un significat especial: la commemoració dels 25 anys d’història d’aquesta festa popular.
La tradició va néixer l’any 2001 de la mà d’Antonio Malet i la Colla dels Vells Records, amb l’objectiu de preservar i divulgar el patrimoni rural i les tradicions vinculades al món agrícola i als animals. Un quart de segle després, la festa continua sent una de les activitats més estimades del calendari local.

La jornada comença a les 9h amb l’arribada dels carruatges participants i un esmorzar popular. Durant tot el matí, veïns i visitants poden gaudir d’una exposició de carros i carruatges històrics, alguns dels quals constitueixen autèntiques peces de patrimoni. Entre els vehicles exposats destaquen la tartana, utilitzada antigament per desplaçar les famílies engalanades fins a missa, i la diligència, que connectava els pobles amb la capital transportant mercaderies i correspondència.
El moment més esperat arribarà a les 12 hores, amb la tradicional cercavila dels Quatre Tombs pels carrers del Torrentfondo. El seguici de cavalls i carruatges culminarà amb la benedicció dels animals, que anirà a càrrec del mossèn Jordi Tres.
Organitzada per la confraria local amb la col·laboració de l’Ajuntament i el suport de diverses entitats del territori, la celebració vol posar en valor les arrels pageses del municipi i mantenir viu un llegat cultural que uneix generacions. Els Quatre Tombs continuen sent una festa de convivència, memòria i respecte pels animals que connecta el passat amb el present.

