Featured

Més de 570 estudiants de l’Alt Penedès enceten una selectivitat marcada pels controls anti mòbils

Foto: ACN

Un total de 573 alumnes de l’Alt Penedès han iniciat aquest dimarts les Proves d’Accés a la Universitat (PAU) repartits entre les tres seus habilitades a la comarca: els instituts Milà i Fontanals i Eugeni d’Ors de Vilafranca i l’Institut Intermunicipal del Penedès de Sant Sadurní .

Des de l’any 2023, Vilafranca és seu permanent de la selectivitat amb dos tribunals situats als instituts Milà i Fontanals i Eugeni d’Ors. L’any passat, la comarca va ampliar la seva capacitat amb la incorporació de l’Institut Intermunicipal com a tercera seu, evitant desplaçaments a altres municipis i apropant les proves a l’alumnat de la zona.

Els exàmens han començat a les 9 del matí amb la prova de Llengua Castellana i Literatura, una de les matèries comunes de la fase general. Abans d’entrar a les aules, molts estudiants han aprofitat els darrers minuts per repassar apunts, compartir nervis i rebre missatges d’ànim del professorat.

L’Institut Intermunicipal acull 208 alumnes procedents principalment de Sant Sadurní, Gelida i Masquefa. Al Milà i Fontanals s’hi examinen 185 estudiants de l’Institut Alt Penedès, l’Institut La Girada i del mateix centre. Per la seva banda, l’Eugeni d’Ors rep 180 alumnes procedents del mateix institut, de l’escola Montagut, de l’Institut Els Foix de Santa Margarida i els Monjos i de l’Institut Alt Foix de Sant Martí Sarroca.

La convocatòria d’enguany arriba marcada per diverses novetats a nivell català. Entre les més destacades hi ha una prova pilot amb detectors de dispositius electrònics per evitar l’ús de mòbils, rellotges intel·ligents o altres aparells durant els exàmens. L’incompliment de la normativa comporta l’expulsió immediata de l’aula i la qualificació de zero en la prova afectada.

Malgrat la coincidència amb la vaga de docents convocada aquests dies, des de l’Institut Intermunicipal han explicat a Ràdio Sant Sadurní que la jornada s’ha desenvolupat amb normalitat i sense incidències destacables a primera hora. El centre sadurninenc és seu de les PAU per segona vegada, una mesura que evita desplaçaments a altres municipis i facilita la participació de l’alumnat de la zona.

Els exàmens es desenvolupen fins dijous seguint l’horari habitual, amb les matèries comunes al matí i les assignatures de modalitat a la tarda. Les notes es faran públiques el 23 de juny, mentre que les sol·licituds de revisió es podran presentar els dies 25, 26 i 29 de juny.

La selectivitat d’aquest any arriba després dels canvis introduïts el 2025, quan es van endurir els criteris de correcció lingüística, es van reduir les opcions d’elecció als exàmens i es va donar més pes a les preguntes obertes. Ara, més de mig miler d’estudiants de l’Alt Penedès afronten tres dies decisius per accedir als estudis universitaris que desitgen.

🎲 Realne emocje i bonusy

Wielu graczy szuka serwisów, które gwarantują uczciwą zabawę. Właśnie dlatego tak dużym zainteresowaniem cieszy się kasyno za prawdziwe pieniadze, które zapewnia licencjonowaną rozgrywkę, szybkie transakcje i przejrzyste zasady. Platformy online kuszą bogatą ofertą automatów, gier stołowych i kasyn live, a także bonusami powitalnymi i promocjami sezonowymi. To miejsce, gdzie każdy spin lub zakład może zamienić się w prawdziwą wygraną.

REDACCIÓ 

 93 890 00 11 (Ext.01)
691 484 842

Olga Aibar
(Redactora en cap)
redaccio@ elcargol.com

Marc Aguilà (Redactor) 
penedes
@ elcargol.com

GESTIÓ COMERCIAL 

93 890 00 11 (Ext. 02)
692 189 896
comercial@ elcargol.com

Jessica González
665 785 562
jessica@ elcargol.com

Noelia García
625 414 156
comercial2@ elcargol.com

DISSENY I MAQUETACIÓ 

93 890 00 11 (Ext. 03)

Abdelghafour Eddalai
publicitat
@ elcargol.com
elcargol
@ elcargol.com


 

Membres de:
 
Grup El Cargol
 Amb la col·laboració de:

 

 C/ General Cortijo, 21A 08720 Vilafranca del Penedes - Barcelona 

Contactar - Avís legal - Copyright © 2023. Tots els drets reservats.