Featured

L'incendi d'Aiguamúrcia ja ha cremat 114 hectàrees i podria tenir un potencial d'un miler

L'incendi iniciat a Aiguamúrcia (Alt Camp) i que afecta principalment els municipis de Querol (Alt Camp) i Pontons ja ha cremat 114,8 hectàrees, el 99% és superfície forestal. Els Bombers diuen que serà "difícil" estabilitzar-lo avui i avisen que podria tenir un potencial d'un miler d'hectàrees.

Treballen "intensament" per evitar que el foc arribi al nucli de Bonany. Sobre el terreny treballen 87 dotacions dels Bombers (73 terrestres i 14 aèries), amb un total de 263 efectius. Es manté el confinament de les poblacions d'Aiguamúrcia, la Llacuna, Pontons, Querol i Torrelles de Foix. Els Agents Rurals no descarten cap hipòtesi sobre l'origen després que l'última setmana s'hagin decretat tres focs a la mateixa zona.

L'alerta ha sorgit a les 15.57 h, per un incendi forestal a la Vall de l'Infern. De moment ja ha cremat 114,8 hectàrees. El foc continua actiu i podria tenir un potencial d'un miler d'hectàrees si s'obre el flanc dret cap a Mas Vermell o cap a Pontons. "Allà hi ha molta massa forestal", ha dit el cap de la Regió d'Emergències de Tarragona, Albert Castellet.

Bombers treballa "intensament" amb el flanc esquerre que era el "prioritari". De moment han evitat que passi una carretera on l'han volgut aturar. Tot i això, encara llança focus secundaris i pateixen per si arriba a Ranxos de Bonany (Querol). També es fixen en el flanc dret que està a prop de Bonany. El cap l'han pogut aturar gràcies a un camp amb vinya. Castellet ha dit que serà "difícil" estabilitzar el foc avui i que esperen fer-ho demà.

En total treballen 87 dotacions dels Bombers, 73 de les quals terrestres i 14 aèries, amb un total de 263 efectius. Entre les unitats aèries hi ha dos hidroavions de gran capacitat del Ministeri per a la Transició Ecològica. A més, dels Agents Rurals i ADF de diversos municipis.

Es manté el confinament

Protecció Civil manté el confinament d'unes 2.500 persones dels termes municipals i les urbanitzacions de Bonany, Valldossera, Mas Vermell i Can Llenes, a Querol; Mas Gassons, a Aiguamúrcia; la Llacuna i Torrelles de Foix. "Tothom confinat a dintre casa, que és la manera més segura de sortir-ne bé", ha advertit el cap de la Regió d'Emergències de Tarragona.

Les condicions meteorològiques no han ajudat a frenar l'incendi. A la zona bufa marinada. A més, és un terreny "dolent", han comentat des de Bombers. Dels tres incendis que hem tingut aquí, aquest és el que potser estava col·locat en pitjor lloc, amb molta massa forestal i lent de treballar", ha apuntat Castellet.

No es descarta cap hipòtesi de l'origen

El cap de guàrdia de l'àrea regional de Tarragona dels Agents Rurals, Toni Mestre, ha explicat que el 99% de l'afectació és de superfície forestal arbrada. Fins al moment, l'incendi no ha entrat en cap espai d'interès natural.

Els Agents Rurals, que juntament amb els Mossos d'Esquadra estan investigant l'origen del foc, "no descarten cap hipòtesi". Mestre ha dit que tenen "diferents línies d'investigació i indicis". Dimecres passat, ja van cremar 87 hectàrees al nucli del Pla de Manlleu (Aiguamúrcia) i ahir dissabte un altre foc, més petit, va afectar uns 1.500 mestres quadrats aproximadament també a la Vall de l'Infern.

REDACCIÓ 

 93 890 00 11 (Ext.01)
691 484 842

Olga Aibar
(Redactora en cap)
redaccio@ elcargol.com

Marc Aguilà (Redactor) 
penedes
@ elcargol.com

🎲 Realne emocje i bonusy

Wielu graczy szuka serwisów, które gwarantują uczciwą zabawę. Właśnie dlatego tak dużym zainteresowaniem cieszy się kasyno za prawdziwe pieniadze, które zapewnia licencjonowaną rozgrywkę, szybkie transakcje i przejrzyste zasady. Platformy online kuszą bogatą ofertą automatów, gier stołowych i kasyn live, a także bonusami powitalnymi i promocjami sezonowymi. To miejsce, gdzie każdy spin lub zakład może zamienić się w prawdziwą wygraną.

GESTIÓ COMERCIAL 

93 890 00 11 (Ext. 02)
692 189 896
comercial@ elcargol.com

Jessica González
665 785 562
jessica@ elcargol.com

Noelia García
625 414 156
comercial2@ elcargol.com

DISSENY I MAQUETACIÓ 

93 890 00 11 (Ext. 03)

Abdelghafour Eddalai
publicitat
@ elcargol.com
elcargol
@ elcargol.com


 

Membres de:
 
Grup El Cargol
 Amb la col·laboració de:

 

 C/ General Cortijo, 21A 08720 Vilafranca del Penedes - Barcelona 

Contactar - Avís legal - Copyright © 2023. Tots els drets reservats.