
Foto: Jordi Pujolar (ACN)
El director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel, ha anunciat avui que l’AP-7 quedarà tallada en sentit sud entre Martorell i Sant Sadurní a partir de les 18h (tot i que en un principi Lamiel parlava de les 15:30h, però els Mossos han indicat que la restricció es demora fins a les sis) i que la restricció durarà dies.
“És una intervenció de seguretat viària. Ha estat sol·licitada pel titular de la via perquè hi havia algun risc d’esfondrament”, ha argumentat Lamiel, que ha explicat que el Ministeri de Foment havia demanat inicialment tallar l’AP-7 en els dos sentits, però s’ha acordat fer-ho només en sentit sud per l’afectació per a la mobilitat que suposaria una restricció total.
Es preveu que el tren es pugui extreure en les pròximes hores, durant la nit, i dijous es farà un segon peritatge i es podrà afinar els dies que durarà el tall.
Davant el tall de l’AP-7 en sentit sud, el Servei Català de Trànsit ha previst un conjunt d’itineraris alternatius per minimitzar les afectacions a la mobilitat. Lamiel ha explicat que els conductors rebran informació directa a la carretera sobre les opcions disponibles.
La ruta considerada més adequada és desviar-se per l’A-2 fins a Igualada i continuar per la C-15, una via que ofereix bones condicions de circulació. A més, s’indicarà als vehicles que circulin a l’alçada de Cassà de la Selva que la C-25 és una alternativa viable per accedir al centre de la península.
També s’ha plantejat com a opció combinar la C-58 i la B-40 per enllaçar posteriorment amb l’A-2 en direcció a Ponent. En el cas dels conductors que arribin fins a Martorell, el desviament es farà obligatòriament per l’A-2.
Per als desplaçaments cap al sud, Trànsit recomana utilitzar la C-32 pel litoral o la B-42 pel prelitoral, amb la possibilitat d’incorporar-se novament a l’AP-7 a Sant Sadurní d'Anoia.

