L’Ajuntament de Vilafranca ha activat el protocol d’onada de calor davant la previsió de temperatures extremes que, segons el Procicat i el Meteocat, podrien arribar fins als 40 graus a l’Alt Penedès.
El pla municipal busca protegir sobretot la gent gran i les persones amb salut delicada. Inclou campanyes informatives, refugis climàtics i l’acompanyament de col·lectius vulnerables, en col·laboració amb la Creu Roja.
A més dels edificis climatitzats que funcionen com a refugis climàtics i que es poden consultar a la web https://mediambient.vilafranca.cat/sostenibilitat/refugis-climatics, la ciutat disposa d’espais verds que funcionen com a refugis naturals, amb ombra i punts d’aigua: els parcs del Tívoli (Poble Nou), Sant Julià, la Pelegrina (Espirall), de la Pau (la Girada) o les rambles de la Girada i de Nostra Senyora (Centre).
Com a reforç, avui diumenge, l’Ajuntament de Vilafranca obrirà les seves instal·lacions en horari de matí i tarda. També romandrà obert el Casal Municipal de l’Espirall, de 15.30 a 19.30h, com a espai de refugi climàtic.
L’Ajuntament insisteix en la necessitat d’autoprotegir-se davant la calor intensa: beure molta aigua, evitar esforços a les hores de més sol, portar gorra, buscar zones d’ombra i mantenir les llars fresques amb persianes abaixades durant el dia.
Accions de la Creu Roja
La Creu Roja reforça el dispositiu fent difusió de consells preventius i l’activació del seu refugi climàtic. Avui diumenge, de 10 a 12 h, instal·larà un punt d’atenció al CAP de la plaça Penedès, des d’on repartirà aigua i oferirà informació a la ciutadania.
L’Ajuntament fa una crida a tota la població a seguir les recomanacions i a tenir cura especialment de les persones més fràgils durant aquests dies d’onada de calor.