
Foto: Gemma Sánchez Bonel (ACN)
La 361a edició de la Fira del Gall ha tancat aquest cap de setmana a Vilafranca amb una gran afluència de públic i un notable èxit de participació familiar. Ni la pluja ni les condicions meteorològiques adverses han impedit que més de 32.000 persones passessin pel Parc de Sant Julià i el Pavelló Firal, consagrant la fira com una de les cites enogastronòmiques més rellevants del país.
El Gall del Penedès amb IGP ha tornat a ser el gran protagonista d’un esdeveniment que ha fet valdre la qualitat del producte local i els vins de la DO Penedès. A banda del Mercat d’Aviram, amb més de 9.000 visitants i 176 galls sacrificats, la fira ha ofert una mostra gastronòmica amb 5 restauradors locals i una selecció de vins de prop d’una vintena de cellers.
Entre les novetats més destacades, l’estrena de La Prèvia als Barris ha permès acostar la fira a diferents punts del municipi, mentre que s’han consolidat iniciatives com el concurs d’aparadors amb el joc “On són les crestes?”, que ha mobilitzat un centenar d’infants, i El Galliner, el vespreig de la Fira del Gall, que ha reunit mig miler d’assistents. El toc d’humor de Oye Sherman i Alba Segarra, seguit de la música del DJ John Jacobsen, va completar una de les nits més animades del cap de setmana.
La programació familiar ha estat un altre dels grans reclams. Tallers de cuina, tastos gastronòmics (amb totes les places exhaurides) i la XXVIII Mostra de Bestiari Festiu de Ploma van omplir els carrers de la Capital del Vi amb figures emblemàtiques com el Gall Tomasot i la Gallina Ballarica, en una cercavila molt celebrada per petits i grans.
La regidora de Turisme, Gemma Romeu, ha volgut destacar que “l’aposta de la ciutadania per la Fira del Gall ha estat clau per continuar-la consolidant”, i ha posat en valor la feina conjunta de criadors, restauradors, cellers, artesans, entitats i serveis municipals.

