
Foto: ADF Penedès-Garraf
L'incendi forestal declarat ahir a la Vall de l'Infern, al terme d'Aiguamúrcia, continua actiu i manté en alerta diversos municipis de l'Alt Penedès, especialment Pontons i Torrelles de Foix, on es manté el confinament preventiu de la població davant l'evolució del foc.
Els Bombers han aconseguit perimetrar l'incendi, però encara no l'han pogut estabilitzar. La principal preocupació és que, amb l'augment de les temperatures i la baixada de la humitat, es reactivin diversos focus secundaris, especialment al flanc esquerre, una zona molt abrupta i inestable.

Foto: ADF Penedès-Garraf
Precisament per evitar riscos a la població, Protecció Civil ha ordenat l'evacuació preventiva de les urbanitzacions dels Ranxos de Bonany, Can Llenes, Can Joan de la Costa i les Cases de Romanill, al municipi de Querol. Entre 300 i 400 persones han estat desallotjades de manera ordenada aquest matí, mentre es confia que puguin tornar als seus habitatges si l'evolució de l'incendi ho permet al vespre.
Mentrestant, continua vigent el confinament als municipis d'Aiguamúrcia, Querol, la Llacuna, Pontons i Torrelles de Foix, una mesura que afecta prop de 2.500 persones. Les autoritats insisteixen a limitar els desplaçaments i seguir les indicacions dels serveis d'emergència.

Foto: ADF Penedès-Garraf
L'incendi ha cremat fins ara 114,8 hectàrees, el 99% de superfície forestal, i els Bombers adverteixen que encara serà difícil estabilitzar-lo durant aquest diumenge. De fet, alerten que, si el foc supera el flanc dret i avança en direcció a Mas Vermell o Pontons, podria arribar a tenir un potencial d'afectació de prop d'un miler d'hectàrees, ja que es tracta d'una zona amb una elevada continuïtat forestal.
Durant tota la nit han treballat en l'extinció 260 efectius dels Bombers, que aquest matí han estat rellevats per un dispositiu de la mateixa magnitud, reforçat amb 14 mitjans aeris. En total, l'operatiu mobilitza 87 dotacions, amb el suport dels Agents Rurals, les ADF, els Mossos d'Esquadra i dos hidroavions de gran capacitat del Ministeri per a la Transició Ecològica.

Foto: Arnau Martínez (ACN)
Pel que fa a l'origen del foc, els Agents Rurals mantenen obertes totes les línies d'investigació i no descarten cap hipòtesi, especialment després que en només una setmana s'hagin registrat tres incendis a la mateixa zona, dos dels quals molt a prop dels límits entre l'Alt Camp i l'Alt Penedès.

