Tres persones van ser detingudes divendres passat al vespre a Vilafranca del Penedès pels Mossos d’Esquadra per un delicte d’atemptat contra l’autoritat, i una altra va ser identificada i acusada de desobediència greu.
Totes quatre formaven part d’un grup que volien accedir al Fòrum Berger Balaguer, on s’estava celebrant una taula rodona “venen o els cridem?” del cicle “Repensem-nos” sobre immigració, i a qui se’ls va impedir l’accés, perquè segons fonts policials “volien rebentar l’acte”.
En aquest hi participaven Jordi Graupera, periodista, doctor en filosofia i professor universitari, Santiago Espot, president executiu de Catalunya Acció i Josep Mª Soler, periodista encarregat de moderar la trobada.
Agents de l'Àrea de Seguretat Ciutadana que custodiaven la porta van veure que un grup de persones “volien rebentar l’acte”. Aleshores es va produir empentes i enfrontaments amb algunes persones del grup, i els agents van demanar reforços a la brigada d’ordre públic, que va impedir-los el pas.
L'endemà, Santiago Espot pujava a Twitter un vídeo en el qual criticava els fets. Que titllava de “fets perillosos per Catalunya” i acusava el PSC, els Comuns, ERC i la CUP de tenir la "llarga mà darrere" dels alderulls.