Featured

El sector del vi català carrega contra TV3 pel brindis de Cap d’Any amb cervesa

Foto: 3cat

El sector vitivinícola català ha alçat la veu contra TV3 després que el brindis del programa de les campanades de Cap d’Any es fes amb cervesa i no amb vi o cava, un fet qualificat de greu i simbòlicament inacceptable per a molts representants del país.

Els consells reguladors de les denominacions d’origen del vi català han expressat la seva profunda indignació i han fet arribar una carta al president de la Generalitat de Catalunya, al conseller d’Agricultura, al director de l’INCAVI i a la presidència de 3Cat. En el text recorden que Catalunya compta amb 12 denominacions d’origen vitivinícoles, part essencial del patrimoni cultural, econòmic i rural del territori, i que el brindis de Cap d’Any hauria de ser un gest d’alt valor identitari.

Segons el sector, desvincular aquest moment emblemàtic dels productes propis en una televisió pública transmet un missatge preocupant i pot respondre a criteris comercials o de product placement, allunyats de la funció de servei públic. Consideren que les campanades han estat una oportunitat perduda per posar en valor un sector clau per a la supervivència de moltes zones rurals.

Foto: Ajuntament de Barcelona

A les crítiques s’hi ha sumat Unió de Pagesos, que ha qualificat el brindis amb cervesa de “cop dur i falta de respecte” cap a la pagesia catalana. El sindicat exigeix explicacions a la televisió pública i reclama més valor i reconeixement per al cava i el vi. En un comunicat, proposa que la DO Penedès, primera del món 100% ecològica, encapçali una campanya d’estima i respecte a la pagesia, amb el suport de la resta de DO, institucions i entitats del territori.

La polèmica també ha arribat a l’àmbit local. Junts per Sant Sadurní ha lamentat que no s’hagi defensat el cava i demana que el govern municipal traslladi el malestar del municipi a TV3 i a la Generalitat perquè, en el futur, el brindis de Cap d’Any torni a representar els productes del país.

🎲 Realne emocje i bonusy

Wielu graczy szuka serwisów, które gwarantują uczciwą zabawę. Właśnie dlatego tak dużym zainteresowaniem cieszy się kasyno za prawdziwe pieniadze, które zapewnia licencjonowaną rozgrywkę, szybkie transakcje i przejrzyste zasady. Platformy online kuszą bogatą ofertą automatów, gier stołowych i kasyn live, a także bonusami powitalnymi i promocjami sezonowymi. To miejsce, gdzie każdy spin lub zakład może zamienić się w prawdziwą wygraną.

REDACCIÓ 

 93 890 00 11 (Ext.01)
691 484 842

Olga Aibar
(Redactora en cap)
redaccio@ elcargol.com

Marc Aguilà (Redactor) 
penedes
@ elcargol.com

GESTIÓ COMERCIAL 

93 890 00 11 (Ext. 02)
692 189 896
comercial@ elcargol.com

Jessica González
665 785 562
jessica@ elcargol.com

Noelia García
625 414 156
comercial2@ elcargol.com

DISSENY I MAQUETACIÓ 

93 890 00 11 (Ext. 03)

Abdelghafour Eddalai
publicitat
@ elcargol.com
elcargol
@ elcargol.com


 

Membres de:
 
Grup El Cargol
 Amb la col·laboració de:

 

 C/ General Cortijo, 21A 08720 Vilafranca del Penedes - Barcelona 

Contactar - Avís legal - Copyright © 2023. Tots els drets reservats.