
Divendres passat es va celebrar el primer Vespreig Solidari, amb l’assistència de més de 350 persones. La trobada va marcar oficialment l’inici del programa d’accions comunitàries que aquest any organitza el Consorci Sanitari Alt Penedès-Garraf (CSAPG) per donar visibilitat a les cures pal·liatives.
L’acte, celebrat a l’Hotel Boutique Font de la Canya, a Avinyonet del Penedès, va posar de manifest el compromís i la solidaritat del territori. Entre les 19h i la mitjanit, les persones assistents van poder gaudir d’una proposta que combinava gastronomia i música en directe, amb l’actuació de The Holy Family Band i el seu repertori de versions de pop-rock.
La vetllada va comptar amb la col·laboració de Cal Blay, que va sumar esforços amb el CSAPG per fer possible l’esdeveniment. Els beneficis obtinguts es destinen a la recerca en cures pal·liatives, essencial per continuar avançant en la millora de la qualitat de vida de les persones amb malalties avançades i de les seves famílies.
Durant l’acte, la Dra. Helena Camell, presidenta del comitè organitzador, va posar en relleu el sentit d’aquesta mobilització i va recordar que «les cures pal·liatives no parlen de rendir-se ni de perdre l’esperança, sinó de continuar cuidant, d’alleujar el dolor i la por, i de preservar la dignitat fins al darrer instant». La Dra. Camell també va remarcar que «cuidar no és només responsabilitat dels professionals, sinó de tota la comunitat» i va definir les cures pal·liatives com una disciplina que "no afegeix només dies a la vida, sinó vida als dies".

