El projecte de naturalització d’El Bosquet recuperarà aquesta zona verda de Sant Miquel fent-la atractiva i accessible, amb la mínima intervenció en el medi. Així ho resumia l’encarregat de la redacció del projecte, Alejandro Orozco, enginyer paisatgista d’Entrem, durant l’acte de presentació realitzat divendres a la tarda a saló de sessions de l’Ajuntament d’Olèrdola.
Orozco exposava que el projecte té en compte la necessitat veïnal de donar-li funcionalitat a aquest espai verd amb un disseny “orgànic i d’encaix paisatgístic”. Es plantaran 1.750 plantes i 20 arbres més, talant-se només 5 pins dels actuals perquè tenen risc de caiguda o es veuen afectats per l’actuació.
S’habilitarà una rampa d’accés que salvarà els actuals 13 graons d’accés a la zona. A més d’aquesta actuació que garanteix l’accessibilitat de tothom a l’espai, el projecte es caracteritza per habilitar dues zones diferenciades: una d’esbarjo i l’altra de descans. En la zona d’esbarjo es preveu la instal·lació de 2 gronxadors (un adaptat), una tirolina de 30 metres i un joc de mikado. També es contempla un parc de calistènia.
La zona de descans i de lectura estarà diferenciada de la d’esbarjo per una separació vegetal. Inclourà tres gandules i tres cadires, amb un armari per intercanvi de llibres. La zona també preveu font, aparcament de bicicletes i s’integrarà estèticament amb la resta de zones de descans de l’Eix Diagonal ciclable.
L’alcaldessa, Fina Mascaró, indicava que el projecte es centrava en l’adequació de la zona verda d’El Bosquet per donar-li un valor afegit, tot garantint el propòsit de “dignificar la zona i oferir a Sant Miquel un espai de socialització”.
En el poper ple municipal, programat pel 3 de juny, es preveu aprovar una modificació de pressupost que garantirà el finançament dels 440.000€ que es planifiquen destinar al projecte.