Featured

Cap de setmana d’alerta a l’Alt Penedès: incendis de contenidors, vegetació i un vehicle en flames

Vídeo: @rulitu

L’Alt Penedès ha viscut un cap de setmana especialment actiu per als Bombers de la Generalitat, amb una llarga llista de serveis relacionats amb incendis de contenidors, focs de vegetació, un vehicle incendiat i diverses actuacions menors repartides per diferents municipis de la comarca.

La situació més destacada es va produir durant la nit de divendres a dissabte a Vilafranca, on es van registrar fins a 7 incendis de contenidors en poques hores. El primer avís va arribar a les 22:59h al carrer del Bisbe Morgades. Posteriorment, els Bombers van actuar al carrer de Germanor (23:27h), a la plaça de Lluís Via (23:59h), al carrer Antoni Mestres Jané (00:05h), al carrer Baldomer Lostau (00:28h), al carrer Santa Digna (4:17h) i al carrer dels Boters (4:51h).

Els Bombers no han pogut determinar l’origen dels focs i recorden que qualsevol investigació sobre possibles causes correspon als cossos policials. La coincidència temporal de diversos incidents en una mateixa nit ha generat interrogants, tot i que fonts del cos apunten que es tracta d’una època en què els petards poden incrementar aquest tipus de serveis.

Més enllà dels contenidors, el cap de setmana també va estar marcat per diversos incendis de vegetació. Dissabte a les 12:27h, els Bombers van actuar al carrer dels Falcons de Vilafranca per un foc de matoll que va afectar uns 100 metres quadrats de terreny, amb la participació de dues dotacions.

Aquella mateixa tarda, a les 16:18h, es va declarar un incendi en un vehicle al carrer Ferran de Vilafranca. Posteriorment, a les 18:22h, les ADF Quintinenca, Torrelavit i Avinyonet van intervenir a Sant Quintí de Mediona per un foc que va afectar una tanca amb vegetació i que, segons les primeres informacions, podria haver estat provocat per un petard. Els Bombers van revisar després que tot estigués en ordre i van remullar el terreny.

Foto: Xènia Udina

A Mediona també es va rebre un avís per una possible columna de fum a la zona de la Plana del Sala, però finalment es va tractar d’una falsa alarma. Ja entrada la nit, a les 20:47h, els equips van revisar dos punts que fumejaven en una àrea que havia cremat dies enrere a la zona de l’Hostal del Penedès, a Santa Margarida i els Monjos.

La matinada de diumenge va continuar amb noves actuacions. A la zona de la Baixalleria, als Monjos, van cremar uns 20 metres quadrats de vegetació als marges d’un camí. També es va intervenir a l’AP-7, al terme de Castellví de la Marca, per l’incendi de la maleta d’una motocicleta.

Un dels focs més destacats del cap de setmana es va registrar diumenge a les 13:35h al Pla del Penedès, on van cremar 7.000 metres quadrats de cereal al costat de la carretera BV-2153. En l’extinció hi van participar dues dotacions dels Bombers i efectius de les ADF.

Vídeo: @_culecule

El balanç es va completar amb un altre incendi de contenidor a Sant Llorenç d’Hortons, dos més a Vilafranca diumenge al vespre i una petita foguera d’herbes i cartons al costat del camp de futbol de Santa Margarida i els Monjos.

Un cap de setmana de molta feina per als serveis d’emergència, especialment marcat per la successió d’incendis de contenidors i pels primers focs de vegetació en plena arribada de l’estiu.

🎲 Realne emocje i bonusy

Wielu graczy szuka serwisów, które gwarantują uczciwą zabawę. Właśnie dlatego tak dużym zainteresowaniem cieszy się kasyno za prawdziwe pieniadze, które zapewnia licencjonowaną rozgrywkę, szybkie transakcje i przejrzyste zasady. Platformy online kuszą bogatą ofertą automatów, gier stołowych i kasyn live, a także bonusami powitalnymi i promocjami sezonowymi. To miejsce, gdzie każdy spin lub zakład może zamienić się w prawdziwą wygraną.

REDACCIÓ 

 93 890 00 11 (Ext.01)
691 484 842

Olga Aibar
(Redactora en cap)
redaccio@ elcargol.com

Marc Aguilà (Redactor) 
penedes
@ elcargol.com

GESTIÓ COMERCIAL 

93 890 00 11 (Ext. 02)
692 189 896
comercial@ elcargol.com

Jessica González
665 785 562
jessica@ elcargol.com

Noelia García
625 414 156
comercial2@ elcargol.com

DISSENY I MAQUETACIÓ 

93 890 00 11 (Ext. 03)

Abdelghafour Eddalai
publicitat
@ elcargol.com
elcargol
@ elcargol.com


 

Membres de:
 
Grup El Cargol
 Amb la col·laboració de:

 

 C/ General Cortijo, 21A 08720 Vilafranca del Penedes - Barcelona 

Contactar - Avís legal - Copyright © 2023. Tots els drets reservats.