
L’Escorxador de Vilafranca acollirà el proper 1 de juliol, a les 19h, la conferència “Del món al barri: geopolítica, democràcia i proximitat en temps d’incertesa”, una proposta organitzada pel PSC de Vilafranca i oberta a tota la ciutadania. L’acte comptarà amb la participació de Lluís Rabell, una figura destacada del moviment veïnal i de la política catalana.
Expresident de la Federació d’Associacions Veïnals de Barcelona (FAVB), exdiputat al Parlament i exregidor de l’Ajuntament de Barcelona, Rabell reflexionarà sobre els grans canvis polítics, socials i econòmics que marquen l’actualitat internacional i el seu impacte en la vida quotidiana.
La sessió serà presentada per l’alcalde de Vilafranca, Francisco Romero, autor del llibre La força de les ciutats, en què reivindica el paper dels municipis com a agents clau per afrontar els grans reptes globals.
Durant la conferència s’abordaran qüestions com les tensions geopolítiques, els conflictes armats, la crisi climàtica o les transformacions tecnològiques, i s’analitzarà com aquests fenòmens influeixen en aspectes tan propers com l’habitatge, els serveis públics, la convivència o la qualitat democràtica.
Rabell exposarà la seva visió sobre les dinàmiques que estan redefinint l’escenari mundial, mentre que Romero defensarà la capacitat de les ciutats per impulsar respostes innovadores i polítiques de proximitat davant un context cada vegada més complex.
La jornada es clourà amb un debat obert amb els assistents per fomentar la reflexió i la participació ciutadana sobre els desafiaments presents i futurs.

