Featured

Habitatge, transport i cultura: les inversions del pacte Comuns-PSC per a Vilafranca i comarca

Representants de Vilafranca en Comú (VeC) han detallat aquesta tarda les inversions acordades entre els Comuns i el PSC per als pressupostos de la Generalitat per al 2026, algunes de les quals tenen incidència directa en el Penedès, a manca de la decisió d’ERC, clau per tirar endavant els comptes.

Ramon Arnabat ha detallat els principals àmbits en els quals s’han arribat a acords. En el de l’habitatge, amb un import global de 1.200 milions d'euros, s’han acordat ajudes familiars al lloguer, que arribaran a 50.000 famílies més, incentivar la compra d’habitatge per rehabilitar-lo i incrementar el parc de pisos de protecció oficial i delimitar les compres especulatives, ja que 1 de cada 3 pisos els compren fons voltor o grans tenidors.

En el transport públic, els Comuns i el govern s’han compromès a impulsar les línies de Rodalies i a incrementar la inversió en vies i en els trens, tirar endavant projectes com l’Eix Transversal Ferroviari o la línia orbital i a reforçar el servei de busos exprés mentre Rodalies no funcioni correctament. L'import previst és de 21 milions d'euros. 

En l’àmbit educatiu, hi ha el compromís de dotar una partida de 100.000 euros per a beques-menjador a secundària, incrementar el professorat i els educadors socials dels centres.

En sanitat es preveu una inversió per reduir les llistes d’espera per tal que almenys el 70% de les visites es produeixin dins del termini establert, reduir el temps de les primeres visites i de les proves diagnòstiques, i ampliar la partida per a preservatius i productes menstruals.

Altres acords als quals han arribat el PSC i els Comuns són un pla de xoc contra el sensellarisme i el barraquisme, l’equiparació de les famílies monoparentals a les nombroses en les taxes universitàries, doblar la dotació pressupostària prevista al Pla de Barris, incrementar el pressupost destinat a accions de memòria democràtica i cooperació i regular l’ús del gas pebre.

Per la seva banda, la regidora Montse Romagosa ha detallat en què es concretaran els acords en l’àmbit penedesenc. En concret, l’aportació d’1’5 milions d’euros de la Generalitat a la segona biblioteca de Vilafranca, la dotació de recursos econòmics per al projecte d’urbanització de l’ARE Les Bassetes, a càrrec de l’INCASÒL, limitar la compravenda d’habitatge amb finalitats especulatives i el reforç de les línies de bus E6 i E18.

🎲 Realne emocje i bonusy

Wielu graczy szuka serwisów, które gwarantują uczciwą zabawę. Właśnie dlatego tak dużym zainteresowaniem cieszy się kasyno za prawdziwe pieniadze, które zapewnia licencjonowaną rozgrywkę, szybkie transakcje i przejrzyste zasady. Platformy online kuszą bogatą ofertą automatów, gier stołowych i kasyn live, a także bonusami powitalnymi i promocjami sezonowymi. To miejsce, gdzie każdy spin lub zakład może zamienić się w prawdziwą wygraną.

REDACCIÓ 

 93 890 00 11 (Ext.01)
691 484 842

Olga Aibar
(Redactora en cap)
redaccio@ elcargol.com

Marc Aguilà (Redactor) 
penedes
@ elcargol.com

GESTIÓ COMERCIAL 

93 890 00 11 (Ext. 02)
692 189 896
comercial@ elcargol.com

Jessica González
665 785 562
jessica@ elcargol.com

Noelia García
625 414 156
comercial2@ elcargol.com

DISSENY I MAQUETACIÓ 

93 890 00 11 (Ext. 03)

Abdelghafour Eddalai
publicitat
@ elcargol.com
elcargol
@ elcargol.com


 

Membres de:
 
Grup El Cargol
 Amb la col·laboració de:

 

 C/ General Cortijo, 21A 08720 Vilafranca del Penedes - Barcelona 

Contactar - Avís legal - Copyright © 2023. Tots els drets reservats.