
Foto: Junts Vilafranca
El periodista i senador Eduard Pujol va omplir ahir al vespre el teatre Cal Bolet en la seva presentació pública com a candidat de Junts Vilafranca a les eleccions municipals del 2027 amb un discurs centrat en la necessitat de renovar el lideratge polític i impulsar canvis en la gestió municipal. En un acte molt treballat, farcit de música, imatges de Vilafranca i fins i tot poesia, Eduard Pujol va anar desvetllant els seus compromisos amb la ciutat i amb els vilafranquins i vilafranquines.
Amb el lema “perquè Vilafranca brilli”, el cap de llista juntaire va defensar que la millora de l’espai públic i l’atenció als detalls han de ser el punt de partida d’un nou projecte per al municipi: "cuidar l’espai públic genera una dinàmica positiva que acaba repercutint directament en les persones", va assegurar. També va defensar la necessitat de “fer una sacsejada” al municipi i va destacar que l’ambient de la presentació transmetia “represa i il·lusió”, un element que considera "imprescindible" per a qualsevol projecte polític.
Durant l’acte, Pujol va proposar la creació d’una regidoria específica per a la Vinya i el Penedès per reforçar el suport institucional al sector vitivinícola i "recuperar el paper de capitalitat comarcal". També va situar com a prioritats la millora dels accessos a l’autopista, la defensa dels serveis sanitaris i una resposta "més activa" davant els problemes de mobilitat ferroviària. En l’àmbit de la mobilitat, va criticar la “manca d’empatia institucional” davant els problemes amb el servei de Rodalies i va suggerir que l’Ajuntament "podria haver impulsat serveis alternatius d’autobús per facilitar els desplaçaments diaris, especialment dels estudiants".
El candidat aposta per "un Ajuntament amb més iniciativa política i capacitat de negociació amb altres administracions", i va subratllar que el seu projecte vol "generar il·lusió" i obrir una nova etapa.

Foto: Junts Vilafranca
El candidat va assegurar que “els primers canvis han de començar pels detalls”, afirmant que Vilafranca ha estat “massa deixada” i que cal "un canvi de mentalitat i de paradigma basat en “el milió de petites coses que cal canviar”.
Finalment, Pujol va apostar per "un lideratge municipal més actiu i amb capacitat de negociació amb la Generalitat i el govern espanyol", advertint que "després de 25 anys de continuïtat política a l’Ajuntament cal una nova manera de fer”.

