
FOTOS: Ajuntament de Vilafranca
La 47a edició de la Mitja Marató de l'Espirall tindrà més de 1.000 corredors, que ja s'han inscrit en les modalitats de Mitja Marató (21 km), la Mitja 5k i la Mitja Jove, amb la participació dels instituts de la vila. La jornada, que se celebrarà el diumenge 22 de novembre, vol ser un punt de trobada per a l'esport popular a la vila.
Hi ha quatre modalitats pels corredors. La Mitja Marató (21 km), és la ruta més exigent. Sortirà de Vilafranca i passarà per les vinyes de les Cabanyes i de Vilobí per acabar a Guardiola de Font-rubí.
La Mitja 5k, en canvi, és l'opció més assequible per totes aquelles persones que volen participar en una cursa popular sense haver de córrer els 21 quilòmetres de la Mitja Marató.
La Mitja Jove, també de 5 quilòmetres, mirarà d'engrescar als adolescents a fer esport, i, per acabar, la Mitja Petita és una caminada solidària de 2,1 km oberta a totes les edats que recorre el camí entre Vilafranca i les Cabanyes, amb la carretera tallada per facilitar la participació de tot el món, i que tots els seus beneficis aniran a Ginesta Vilafranca, una entitat dedicada a l'ajuda mútua per a dones amb càncer de mama.
Les inscripcions estan obertes al seu web oficial i fins a l'1 de novembre tindran un preu reduït. En concret, la Mitja Marató, que començarà a les 10.30 h, costa 20 €, però a partir de llavors costarà 30 €. Pel que fa a la resta de modalitats, la Mitja Petita començarà a les 10 h del matí i costa 3 €, i la Mitja Jove i Mitja 5k sortirà les 11 h i té un preu de 6 €.

Entre les novetats d'enguany, l'organització ha dissenyat una medalla amb forma de trencaclosques per tothom qui completi la Mitja Marató, i que es completa amb les maratons dels pròxims 3 anys, fins a arribar a la 50a edició. També es donarà la samarreta de la Mitja Marató, una peça que connecta amb la de la 10K per animar a tothom a completar la col·lecció.
A la presentació de l'esdeveniment, la regidora d'Esports de Vilafranca, Gemma Romeu, va destacar que la Mitja Marató de l'Espirall "és més que una cursa". Segons Romeu, aquesta edició que ja acumula més de 1.000 inscripcions és "una oportunitat històrica per projectar Vilafranca i continuar fent créixer una prova històrica que ens porta, any rere any, cap a la 50a edició".
La Mitja Marató de l'Espirall l'organitza l'Ajuntament de Vilafranca i l'Associació de veïns del barri de l'Espirall amb el suport de la Diputació de Barcelona, la Universitat Rovira i Virgili, l'Esport Català Universitari i el Consell Català de l'Esport.

