
Julen Calvó, de l’Esportiu Penedès, va guanyar l’Ultra Pirineu després d’un duel amb el francès Eliot Retulli, segon classificat. L’atleta tarragoní va saber gestionar la cursa i imposar-se a alguns dels grans especialistes de la ultradistància, encapçalant una actuació destacada dels corredors del club.
Les pluges van obligar a escurçar el recorregut fins a deixar-lo en 60 km i 3.900 metres positius. Això va beneficiar a alguns corredors que estan acostumats a distàncies més curtes i que porten ritmes molt ràpids, com és el cas del Julen, malgrat que també es desenvolupa bé en la Ultradistància i és que n’és l’actual campió d’Espanya. Marc Bernades, també de l’Esportiu Penedès qui, l’any passat va ser segon a la cursa, va finalitzar dins el top 10, entrant setè a la general. L’anoienc va ser un dels perjudicats per la retallada de quilòmetres.
L'altre gran notícia és la 14a posició del vilafranquí Lluís Salcedo. El de l’Esportiu, va millorar en dues posicions el millor resultat mai aconseguit per un atleta masculí penedesenc, en aquesta cursa, ja que Joan Morera havia estat 16è a l’edició de 2018. Adrià Colomer ha estat 45è enguany, mentre que Roger Roura entrava a la posició 88a. En dones, excel·lent cinquena posició de l’atleta Lu Puiggròs, del Centre Excursionista Penedès i federada amb l’Esportiu Penedès. Aquest resultat suposa un gran salt qualitatiu d’una esportista que s’adapta perfectament a la mitjana i llarga distància.
Pel que fa a la distància Marató, també trobem atletes de l’Esportiu a posicions molt bones, com és la quarta posició de Cèlia Balcells o la 14a de Carles Reposo i la 22a de Berta Mas

