
El Ple de l’Ajuntament de Sant Cugat Sesgarrigues ha aprovat inicialment, per majoria absoluta, la modificació puntual del POUM al sector industrial SUD-10B, una actuació que redefineix el creixement industrial del municipi després del desmantellament de la línia elèctrica d’alta tensió l’any 2024.
El nou planejament fa més compacte el sector industrial i situa la seva ampliació a continuació del polígon de Sant Pere Molanta. Alhora, desclassifica més de 8.200 m2 de sòl, que passen a ser no urbanitzables, amb l’objectiu de protegir els espais agrícoles, el paisatge vitivinícola i crear una franja de separació entre el polígon i els nuclis habitats.

En l’àmbit de la mobilitat, el projecte elimina el vial i la rotonda previstos, evitant així el pas de vehicles pesants pel barri de Puigcigró. També incorpora un pas de vianants i un carril bici fins a les Cases Roges, afavorint una mobilitat més segura i sostenible.

Un dels punts més destacats és la signatura d’un conveni urbanístic que permetrà construir una nova nau per a la brigada municipal, equipada i amb plaques fotovoltaiques. A més, es preveu la creació de nous espais verds i equipaments públics.

Segons l’Ajuntament, el conjunt d’aquestes actuacions representarà un retorn estimat de 655.000 euros per al municipi, reforçant tant els serveis públics com la preservació de l’entorn.

