
Deu treballadors vinculats a la secció de teixits d’Esturion, a Sant Joan de Mediona, denuncien que fa 3 mesos que no cobren el sou i asseguren que es troben en una situació d’abandonament laboral després d’anys treballant per al grup mare: Naulover.
Segons expliquen els afectats, Esturion, empresa dedicada a la producció de teixits i vinculada a Naulover, compartia administració, direcció financera i estructura de gestió amb la firma de moda femenina. També afirmen que els treballadors eren adscrits indistintament a una empresa o altra segons les necessitats de la companyia.
Els empleats asseguren que durant els darrers anys han hagut d’afrontar diversos ERO que han reduït considerablement les seves prestacions d’atur. Ara denuncien que, des del mes de març, no han percebut cap salari i temen que el seu futur passi per un acomiadament sense que l’empresa assumeixi les indemnitzacions corresponents.
La principal reclamació dels afectats és que, si finalment són acomiadats, sigui Naulover qui assumeixi les responsabilitats econòmiques derivades de la seva situació laboral i no el Fons de Garantia Salarial (FOGASA).
Els treballadors afirmen que estan lluitant per mantenir els seus llocs de treball i defensar els seus drets davant els tribunals. També lamenten el que consideren una manca de suport per part de la direcció i denuncien sentir-se sols davant un conflicte que afecta directament el seu futur laboral.
El cas continua obert i els afectats confien que la justícia laboral determini les responsabilitats empresarials i ofereixi una solució a una situació que, segons denuncien, els ha deixat sense ingressos des de fa mesos.

