Featured

Demà arrencarà la negociació de l'ERO de Guala Closures a la planta de Sant Pere Molanta

La plantilla de Guala Closures es prepara per iniciar una batalla sindical contra l’Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) anunciat per la direcció de l’empresa a la planta de Sant Pere Molanta, tal i com va avançar divendres passat el mensual "Penedès Econòmic". El comitè d’empresa ha anunciat mobilitzacions i denuncia que la mesura respon a una "estratègia de deslocalització de la producció" cap a altres plantes del grup, especialment la de Polònia.

Demà està prevista la primera reunió del període de consultes entre la direcció i els representants dels treballadors, una trobada que servirà per conèixer els detalls d’un expedient que podria afectar 82 dels 87 empleats de la planta de Sant Pere Molanta.

Alejandro Agustín, delegat sindical de Guala Closures i secretari d’Organització de la UGT-FICA de l’Anoia, el Penedès i el Garraf, assegura que la plantilla afronta la negociació amb preocupació i amb moltes incògnites. “No tenim cap informació més enllà de la comunicació formal. Ens han convocat per iniciar les consultes, però encara no sabem com es plantegen els acomiadaments ni quin calendari preveuen”, explica.

El representant sindical rebutja la versió de l’empresa, que atribueix la decisió a motius organitzatius i productius. Segons el comitè, diversos clients que històricament han estat proveïts des de la planta penedesenca ja estarien sent homologats per fabricar-se en altres centres productius del grup: "Ens diuen que no és una deslocalització, però observem que produccions que sempre s’han fet aquí s’estan derivant a Polònia o a Jerez. Per això entenem que es tracta d’un trasllat de l’activitat i no d’una simple reorganització”, afirma Agustín.

La situació preocupa especialment per les característiques de la plantilla. Més d’una vintena de treballadors superen els 60 anys i el comitè reclama que durant la negociació s’estudiïn fórmules que minimitzin l’impacte social de l’expedient.

“Intentarem que es contemplin prejubilacions i mesures específiques per als treballadors de més edat. Ara mateix no hi ha sobre la taula cap proposta de recol·locació ni cap alternativa per a aquestes persones”, lamenta el delegat sindical.

Tot i que l’empresa manté que la planta no tancarà completament i que hi continuarien treballant cinc persones, els representants dels treballadors qüestionen la viabilitat d’aquest escenari. “Amb cinc treballadors la planta no és operativa. Entenem que es quedarien per gestionar els últims encàrrecs o el desmantellament de les instal·lacions”, apunta Agustín.

Davant aquesta situació, el comitè ja prepara accions de protesta per intentar frenar una decisió que considera un cop molt dur per a una empresa amb una llarga trajectòria al territori. L’antiga Càpsules Metàl·liques manté una estreta vinculació amb el Penedès i ha estat una de les companyies industrials de referència de la comarca durant generacions.

La preocupació també ha arribat a l’àmbit polític. La diputada d’ERC al Parlament, Lluïsa Llop, ha expressat el suport de la formació als treballadors i ha anunciat contactes amb diferents administracions per intentar explorar alternatives: “Perdre una empresa industrial d’aquestes característiques és una mala notícia per a tota la comarca. La nostra prioritat és intentar evitar el tancament i, si això no és possible, treballar perquè els treballadors afectats tinguin alternatives laborals”, assenyala.

Fina Mascaró, exalcaldessa d’Olèrdola i actual regidora de promoció econòmica, ha afirmat que l’Ajuntament d’Olèrdola està al costat dels treballadors i que defensaran “amb ungles i dents” els llocs de treball, tot afegint que “volem un municipi amb futur i per això volem indústria”. En la mateixa línia, el diputat al Parlament Jordi Albert ha defensat que “la indústria pel país és imprescindible perquè dona llocs de treball de qualitat” i ha donat suport a les mobilitzacions per oposar-se al tancament. Per la seva banda, Laura Pelay, vicesecretària general del món del treball d’ERC, ha remarcat que “ens oposem a aquest tancament”.

El període de consultes s’allargarà fins al 30 de juny.

 

REDACCIÓ 

 93 890 00 11 (Ext.01)
691 484 842

Olga Aibar
(Redactora en cap)
redaccio@ elcargol.com

Marc Aguilà (Redactor) 
penedes
@ elcargol.com

🎲 Realne emocje i bonusy

Wielu graczy szuka serwisów, które gwarantują uczciwą zabawę. Właśnie dlatego tak dużym zainteresowaniem cieszy się kasyno za prawdziwe pieniadze, które zapewnia licencjonowaną rozgrywkę, szybkie transakcje i przejrzyste zasady. Platformy online kuszą bogatą ofertą automatów, gier stołowych i kasyn live, a także bonusami powitalnymi i promocjami sezonowymi. To miejsce, gdzie każdy spin lub zakład może zamienić się w prawdziwą wygraną.

GESTIÓ COMERCIAL 

93 890 00 11 (Ext. 02)
692 189 896
comercial@ elcargol.com

Jessica González
665 785 562
jessica@ elcargol.com

Noelia García
625 414 156
comercial2@ elcargol.com

DISSENY I MAQUETACIÓ 

93 890 00 11 (Ext. 03)

Abdelghafour Eddalai
publicitat
@ elcargol.com
elcargol
@ elcargol.com


 

Membres de:
 
Grup El Cargol
 Amb la col·laboració de:

 

 C/ General Cortijo, 21A 08720 Vilafranca del Penedes - Barcelona 

Contactar - Avís legal - Copyright © 2023. Tots els drets reservats.