
L’Alt Penedès ha tancat el mes de juliol amb 4.452 persones inscrites a les oficines d’ocupació, una xifra que representa 57 aturats més que al juny (+1,3%). Tot i aquest repunt estacional, la comarca continua millorant els registres d’ara fa un any, amb 9 persones menys a l’atur (-0,2%) i una taxa d’atur registral del 7,7%.
Les dades formen part de l’informe mensual elaborat per la Diputació de Barcelona, que atribueix l’augment de l’atur al conjunt de la demarcació a la finalització de contractes vinculats a determinades activitats d’estiu. A la província, el juliol s’ha tancat amb 236.692 persones aturades, un 2,6% més que al juny, tot i mantenir-se un 1,3% per sota del nivell registrat un any abans. Es tracta, a més, del mes de juliol amb menys aturats des del 2007.
L’Alt Penedès presenta una evolució més moderada que la del conjunt de la província. Mentre Barcelona registra un increment mensual del 2,6%, a la comarca l’augment és de l’1,3%, situant-se també per sota de comarques veïnes com el Bages (2,5%) o el Baix Llobregat (2,1%). El Garraf, en canvi, experimenta una pujada molt similar, de l’1,1%.
Per municipis, Vilafranca continua concentrant el nombre més elevat de persones desocupades de la comarca, amb 1.671, seguida de Sant Sadurní , amb 498, i Gelida, amb 331. També superen el centenar d'aturats municipis com Mediona (148) i Olèrdola (130). Entre els increments mensuals més destacats hi ha Castellví de la Marca, amb deu persones més a l'atur (+20%), i Olesa de Bonesvalls, també amb deu més (+12,5%).
A escala provincial, l’informe destaca que els joves menors de 25 anys són el col·lectiu més afectat per l’increment mensual de l’atur. També augmenta la desocupació en tots els grans sectors d’activitat, especialment entre les persones sense ocupació anterior, mentre que agricultura i indústria són els àmbits que registren els increments més moderats.

