La modificació de l’acord suposa una ampliació de quasi 8 milions d’euros respecte del pluriennal aprovat pel Govern l’any 2022 per a inversions que s’havien d’executar entre el 2023 i el 2027 per un import de 42.158.122 €. Entre el 2023 i el 2026 s’han projectat, licitat i executat part de les obres previstes en el primer pluriennal per un import de 15.124.599 d’euros. Les inversions executades s’han centrat principalment en l’Hospital Comarcal Alt Penedès.
El nou acord de Govern és necessari per preparar i adaptar la capacitat de les tres infraestructures hospitalàries de l’Alt Penedès i el Garraf, ajustar-les a la planificació assistencial del territori, ampliar i modernitzar les instal·lacions i els equipaments i oferir espais adequats per als professionals i per a la ciutadania.
Hospital Residència Sant Camil
El projecte de transformació dels tres equipaments hospitalaris preveu, a l’Hospital Residència Sant Camil, actuacions a l’àrea d’urgències, l’àrea de cirurgia major ambulatòria, la unitat de cures intensives (UCI), el nucli i suport d’hospitalització, l’àrea de diagnòstic per la imatge, el magatzem, la zona d’hospitalització, els ascensors públics d’hospitalització i la reforma de l’exterior.
També inclou la segona fase d’actuacions de la central de fred i calor, la central de gasos medicinals, la central d’aigües i la central elèctrica de mitja tensió, totes elles actuacions necessàries per donar resposta a l’ampliació de l’hospital.
Anteriorment, a l’Hospital Residència Sant Camil s’ha treballat en la primera fase de les actuacions a la central de fred i calor, la central de gasos medicinals i l’exterior.
Hospital Comarcal Alt Penedès
A l’Hospital Comarcal Alt Penedès, la inversió es destina a executar la segona fase de les actuacions després de la DANA, orientades no només a protegir l’edifici, sinó també a renovar les instal·lacions i els equipaments.
Aquestes actuacions inclouran la reubicació dels equips essencials, com són els grups electrògens i el quadre general de baixa tensió, en cobertes i espais elevats, a més del reforç estructural i la millora de la impermeabilització de les cobertes, així com diverses intervencions en els sistemes d’evacuació d’aigua i de connexió amb la xarxa de sanejament municipal.
La inversió executada a l’Hospital Comarcal Alt Penedès ha permès construir-hi el nou centre de Diàlisi i l’Edifici de Formació i Docència, la renovació i ampliació dels equipaments de rehabilitació, l’ampliació i renovació de l’àrea de digestiu i l’execució d’una part de les obres per reforçar i protegir l’equipament davant possibles episodis de pluges intenses.
Hospital Sant Antoni Abat
A l’Hospital Sant Antoni Abat, el pla d’infraestructures preveu la reforma de l’àrea d’urgències i un increment de la capacitat de les consultes externes, gràcies a l’alliberació d’altres espais. Prèviament, s’han executat obres de millora al bloc quirúrgic.

