El Grup Ametller Origen i la companyia empordanesa Arnall han anunciat una aliança estratègica per potenciar conjuntament el negoci de les carnisseries del grup. L’acord s’ha fet públic en el marc de la primera convenció de carnisseries d’Ametller Origen del 2025, celebrada avui a Badalona.
A través d’aquesta col·laboració, totes dues empreses familiars gestionaran de manera conjunta les gairebé cinquanta carnisseries d’Ametller Origen distribuïdes pel territori català. Aquesta secció es va iniciar l’any 2015 amb una primera botiga a Barcelona, al carrer Casanova, i des de llavors ha crescut de manera sostinguda amb l’objectiu d’oferir productes carnis de primera qualitat.
Actualment, Ametller Origen disposa de 47 carnisseries pròpies, a més de nou establiments gestionats per petits comerciants locals, com el cas d’Arnall. Abans de l’acord, Arnall ja comptava amb tres punts de venda dins d’Ametller Origen a Girona, Palafrugell i Platja d’Aro. L’any 2024, la divisió de carnisseries d’Ametller Origen va facturar 26 milions d’euros, un 27% més que l’any anterior, i va assolir una quota de mercat del 4,33%.
Arnall, amb més de mig segle d’experiència, va iniciar la seva activitat a Palamós l’any 1972. Actualment, compta amb catorze establiments a diverses localitats de la Costa Brava. L’acord amb Ametller Origen marca la seva expansió fora de les comarques gironines, amb la pròxima obertura d’una carnisseria a la Via Augusta de Barcelona, 256.