
Foto: Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia
Sant Sadurní es prepara per viure una nova edició de la Festa dels Barris, una de les celebracions més emblemàtiques i antigues del municipi, que se celebrarà del 4 a l’11 de juny de 2026. Arrelada a la tradició de la capvuitada de Corpus, la festa manté intacta la seva essència amb els tradicionals rengles, les tronades, els castells de foc, les sardanes, les catifes de flors i un ampli programa d’activitats per a totes les edats.
La celebració arrencarà el dimecres 3 de juny amb el Barri de la Coral, quan la Coral Sant Sadurní oferirà un assaig públic a la plaça de l’Església per donar el tret de sortida als actes festius.
L’endemà, dijous 4 de juny, el Barri Ajuntament obrirà oficialment les festes amb la tradicional tronada a l’Era d’en Guineu, espectacles familiars, sardanes amb la Cobla La Principal del Cava i un castell de focs que culminarà amb música en viu, coca i cava per a tothom.

Foto: Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia
Una de les novetats destacades arribarà el divendres 5 de juny amb el tradicional Rengle dels Confits. A causa de la convocatòria de vaga del sector educatiu prevista per a aquell dia, l’organització ha adaptat el format i enguany serà un rengle familiar, convidant els infants fins a 6è de primària a participar-hi acompanyats d’un familiar. També s’habilitarà un espai tranquil per a infants neurodivergents o amb discapacitat a la cruïlla dels carrers Montserrat i Sant Pere.
El mateix divendres prendrà el relleu el Barri Sant Antoni, amb festa de l’escuma, xocolatada, food trucks, sardanes, concerts i una nit musical que inclourà les actuacions de La Fresca i DJ Muso. El seu tradicional rengle tindrà lloc el dissabte 6 de juny.
També el dissabte 6 de juny serà el torn del Barri Montserrat, que desplegarà un extens programa amb concert vermut, paella popular, trobada de puntaires, concurs de coques, espectacles infantils, correfoc dels Diables Se m’n Refum, mascletà i diverses propostes musicals repartides per diferents espais del barri. El seu rengle se celebrarà el diumenge 7 de juny.

Foto: Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia
El Barri Església tornarà a ser un dels grans protagonistes gràcies a les tradicionals catifes de flors, que es començaran a elaborar la matinada del diumenge 7 de juny. Durant la jornada hi haurà concerts, espectacles infantils, bingo musical, la solemne processó de Corpus i capvuitada, sardanes, sopar a la fresca i una nit de monòlegs després del castell de focs. El seu rengle tindrà lloc el dilluns 8 de juny.
Coincidint amb la revetlla festiva, el Barri Diputació celebrarà els seus actes el dilluns 8 de juny a la plaça de Manel Raventós, amb berenar popular, activitats infantils, sardanes, sopar de carmanyola, bingo musical, l’encesa de la falla i el castell de focs. El rengle serà el dimarts 9 de juny.

Foto: Ajuntament de Sant Sadurní d'Anoia
El Barri Cavallers prendrà el protagonisme el dimarts 9 de juny amb berenar popular, espectacle infantil, sardanes, vespreig, focs artificials i l’actuació del grup folk All Folk. El tradicional rengle es farà el dimecres 10 de juny, mentre que l’endemà es mantindrà la trobada per preparar la popular “Broma” del Raval.
La festa es clourà amb el Barri Raval, que el dimecres 10 de juny oferirà xocolatada, activitats infantils, trobada de puntaires, bitlles catalanes, sardanes i concerts amb Operación Disco i La Central Band, abans del castell de focs. El seu rengle final tindrà lloc el dijous 11 de juny, seguit del tradicional sopar de barri.
Tronades, rengles, clavells, mantellines, la Banda dels Barris i la participació veïnal tornaran a convertir Sant Sadurní en un gran escenari festiu durant 8 dies, mantenint viva una tradició centenària que continua sent una de les principals expressions de la identitat popular sadurninenca.

