
Vilafranca es prepara per celebrar una nova Diada de Sant Jordi amb una àmplia programació cultural que omplirà els carrers de llibres, roses i activitats per a totes les edats. La celebració començarà el dimecres 22 d’abril a les 19h amb l’acte institucional de l’Ajuntament, que tindrà com a protagonista la conferència “Biblioteques en plural” a càrrec de Pere Martí i Bertran.
El dijous 23 d’abril, de 9 a 21h, tindrà lloc el tradicional Mercat de llibres i roses, amb una setantena de parades, entre entitats locals i professionals del sector. Les parades es distribuiran al llarg de les rambles de Sant Francesc i de Nostra Senyora, que quedarà tallada al trànsit, per facilitar un recorregut més còmode i continu per als visitants.

A la rambla de Nostra Senyora s’hi ubicarà també el Mercat d’artesania de Sant Jordi, amb una quarantena de parades de productes fets a mà, com roses, dracs, ceràmica o tèxtil. En aquest espai es farà el taller gratuït “Personalitza el teu punt de llibre”, de 18 a 20h.
A l’inici de la rambla de Sant Francesc s’instal·larà la carpa d’autors i autores del Penedès, que signaran llibres i podran vendre les seves obres de 11 a 14h i de 17 a 20h, afavorint el contacte directe amb els lectors.

La jornada inclourà també activitats familiars com l’espectacle “La Princesa en texans”, amb dues funcions: a les 11 h (adreçada a escolars) i a les 17.30h (públic familiar), a la rambla Nostra Senyora.
A la tarda, de 15.30 a 20h, el bibliobús Montau s’instal·larà a la plaça del Penedès, oferint un espai de lectura i descoberta per a totes les edats. Finalment, a les 18.30h, la mateixa plaça acollirà la tradicional ballada de sardanes amb la cobla Catània.

