Featured

El VilaPensa tanca la novena edició amb 9.000 assistents i el debat sobre el treball com a protagonista

Foto: Roser Blanch

La novena edició del festival VilaPensa 2026 ha tancat amb unes 9.000 persones participants i una programació marcada pel debat al voltant del treball, eix central d’aquest any sota el lema “(Re)pensar el treball”.

Durant una setmana, Vilafranca del Penedès ha acollit 17 activitats, moltes d’elles amb les entrades exhaurides, entre conferències, debats, exposicions, teatre, un concurs de microrelats i fins i tot una ruta guiada pels carrers de la vila.

El Vinseum ha tornat a ser l’escenari principal del festival, tot i que els actes s’han repartit per diferents espais del municipi. L’organització ha destacat especialment la participació activa del públic als debats, sobretot per part del jovent.

La inauguració va anar a càrrec de l’escriptor Oriol Ponsatí-Murlà, acompanyat pel músic Marcel Casellas, amb una mirada històrica sobre l’evolució del treball i el seu paper social.

Entre les propostes destacades també hi ha hagut la reflexió del periodista de viatges Sergi Unanue, una ruta sobre el treball de les dones a Vilafranca guiada per Montserrat Julià, i una conversa entre les doctores en filosofia Concha Fernández Martorell i Emília Olivé sobre la relació entre docents i alumnes.

La programació també ha abordat qüestions com el paper de les dones als Apalatxes durant els anys 30, explicat per la investigadora Rosa Rius, el sexili que viuen moltes persones LGTBIQ+, l’impacte de la intel·ligència artificial amb la catedràtica Karina Gibert i les dificultats d’accés al mercat laboral, amb el filòsof Joan Canimas i el grup de teatre Atrezzo.

Foto: Roser Blanch

El festival es va tancar diumenge amb una jornada dedicada al món rural i la vida comunitària.

A més dels actes presencials, VilaPensa també ha tingut una forta presència a través de Penedès TV, que ha sumat unes 6.000 persones espectadores, a més del seguiment en streaming i les visualitzacions posteriors, que ja superen el miler.

Aquesta setmana encara es podrà veure a la sala Zazie la projecció de Historias del buen valle, de José Luis Guerín, així com visitar fins al 10 de maig l’exposició Canta i labora de Pepe Seguí.

La desena edició del festival ja té dates: se celebrarà del 12 al 18 d’abril de 2027 i estarà dedicada a “(Re)pensar la festa”.

🎲 Realne emocje i bonusy

Wielu graczy szuka serwisów, które gwarantują uczciwą zabawę. Właśnie dlatego tak dużym zainteresowaniem cieszy się kasyno za prawdziwe pieniadze, które zapewnia licencjonowaną rozgrywkę, szybkie transakcje i przejrzyste zasady. Platformy online kuszą bogatą ofertą automatów, gier stołowych i kasyn live, a także bonusami powitalnymi i promocjami sezonowymi. To miejsce, gdzie każdy spin lub zakład może zamienić się w prawdziwą wygraną.

REDACCIÓ 

 93 890 00 11 (Ext.01)
691 484 842

Olga Aibar
(Redactora en cap)
redaccio@ elcargol.com

Marc Aguilà (Redactor) 
penedes
@ elcargol.com

GESTIÓ COMERCIAL 

93 890 00 11 (Ext. 02)
692 189 896
comercial@ elcargol.com

Jessica González
665 785 562
jessica@ elcargol.com

Noelia García
625 414 156
comercial2@ elcargol.com

DISSENY I MAQUETACIÓ 

93 890 00 11 (Ext. 03)

Abdelghafour Eddalai
publicitat
@ elcargol.com
elcargol
@ elcargol.com


 

Membres de:
 
Grup El Cargol
 Amb la col·laboració de:

 

 C/ General Cortijo, 21A 08720 Vilafranca del Penedes - Barcelona 

Contactar - Avís legal - Copyright © 2023. Tots els drets reservats.