Els dies 4 i 5 d’octubre de 2025, Avinyonet del Penedès se suma a la celebració del 25è Cap de Setmana Ibèric amb una nova edició de les visites teatralitzades al Jaciment Ibèric de la Font de la Canya.
Aquestes representacions, que combinen divulgació històrica i espectacle teatral, proposen al públic una experiència immersiva per descobrir el món dels ibers d’una manera sorprenent, divertida i participativa.
Els assistents es veuran transportats a un antic poblat que rep la inesperada visita del fenici Amílcar i el seu seguici, just després d’una gran festa plena d’intrigues i emocions.
Les sessions tindran lloc el dissabte 4 d’octubre a les 16h i a les 18h, i el diumenge 5 d’octubre a les 10:30h i a les 12:30h, al mateix jaciment. Les entrades, disponibles únicament de forma anticipada al web www.turismeavinyonet.cat, tenen un preu de 12 € per adults i 8 € per infants de 6 a 12 anys.
El projecte compta amb un equip artístic de primer nivell: direcció de Rosa Andreu, guió de Sergi Pompermayer, direcció d’art de Joaquim Sicart, vestuari d’Alba Gabarró i un tast final a càrrec de Caram Caram, que arrodoneix l’experiència amb un toc gastronòmic.
Aquesta iniciativa, impulsada per l’Ajuntament d’Avinyonet del Penedès i la Cooperativa Arqueovitis, s’inscriu dins la programació del Cap de Setmana Ibèric, organitzat pel Museu d’Arqueologia de Catalunya i la Ruta dels Ibers.