Els quatre consells comarcals de la Vegueria Penedès han aprovat la moció impulsada per Junts pel Penedès que demanava la construcció d'un baixador d'alta velocitat al territori. L'Alt Penedès, l'Anoia, El Baix Penedès i el Garraf, conjuntament amb la majoria de muncipis de la Vegueria Penedès s'han pronunciat a favor de la moció del baixador.
Aquesta moció defensa la intermodalitat de la futura estació i la millora de l'accessibilitat i la competitivitat del Penedès amb aquest baixador. "L'alta velocitat és un bon complement a la xarxa de Rodalies, i apostar per un baixador potencia el conjunt de la xarxa. Apostar per l'AVE no comportar renunciar a un servei de Rodalies competitiu, sinó que complementa i reforça l'oferta, afirma Jaume Casañas, responsable de Junts al Penedès. Al mateix temps, Casañas reclama que els grups polítics que han de defensar els pressupostos i les inversions en infraestructura al Parlament de Catalunya i al Congrés dels Diputats "escoltin el clam del territori, i defensin la voluntat dels penedesencs i penedesenques".
En aquest sentit, el grup de Junts al Congrés Dels Diputats, concretament el diputat Genis Boadella, ha presentat una pregunta de control al Govern central sobre la possibilitat de fer el Baixador al Penedès.