L’exposició itinerant Entusiasme. El repte i l’obstinació en la Col·lecció MACBA del Programa d’Arts Visuals de l’Oficina de Difusió Artística de la Diputació de Barcelona (ODA) organitzada en conveni amb el Museu d’Art Contemporani de Barcelona i en col·laboració amb l’Ajuntament de Vilafranca s’inaugurarà aquest divendres a les 20h a la Sala dels Trinitaris i es podrà visitar fins al 18 de febrer.
Aquesta serà la primera proposta de l’any a la sala municipal destinada a difondre els projectes expositius de les arts visuals contemporànies. En aquesta ocasió, disset artistes d’àmbit internacional i que formen part de la col·lecció permanent del MACBA tindran acollida a la Sala dels Trinitaris amb un ambiciós projecte que inclou obres d’Ignasi Aballí, Vito Acconci, Maja Bajevic, Marcel Broodthaers, Anne-Lise Coste, Esther Ferrer, Peter Friedl, Richard Hamilton, Emanuel Licha, Gordon Matta-Clark, Cildo Meireles, Younès Rahmoun, Tere Recarens, Àngels Ribé, Dieter Roth, Mireia Sallarès i Zush.
David Armengol (Barcelona, 1974), n’és el comissari independent que combina la seva pràctica de curador amb altres activitats paral·leles com la gestió cultural i la docència. Especialment interessat en la condició social de l'artista i la funcionalitat o disfuncionalitat de l'art, els seus projectes aborden temàtiques sensibles al contacte amb altres àmbits d'estudi com l'antropologia, la psicologia, la literatura o la música.
L’exposició que s’inaugurarà divendres és un projecte que aborda la contemporaneïtat des d’una perspectiva optimista, persistent i apassionada. Un concepte directe que, en lloc de situar les obres dins d’un àmbit temàtic o cronològic determinat, s’erigeix com un to específic, és a dir, una manera particular d’entendre la pràctica artística que reivindica la intensitat anímica del treball en l’art.
Seguint aquestes premisses, “Entusiasme. El repte i l’obstinació en la Col·lecció MACBA” proposa cinc aproximacions possibles basades en l’acte entusiasta: la construcció cosmogònica, la potència creativa del cos, l’activisme de caràcter social i la posada en crisi de la pròpia noció d’art.